K plynulému chodu každé firmy je zapotřebí místa, kde se mohou scházet zástupci firem a obchodních partnerů při více, či méně důležitých poradách. Tento prostor může sloužit i zaměstnancům pro různé brainstormingy, společné snídaně, nebo pracovní pohovory. Zasedací nebo-li konferenční místnost je tedy neutrální prostor, který slouží pro různé účely. Hned na začátku bychom si měli uvědomit, že tato místnost bude reprezentovat celou firmu a mnohdy to bude to jediné, co člověk z celé firmy uvidí. Podle jakých kritérií se tedy při zařizování řídit?
Velikost prostoru
Zásadním faktorem při zařízování bude jistě celková velikost místnosti. Kolik místa jí můžeme obětovat? Pro kolik lidí ji budeme nejčastěji potřebovat? Pamatujte, že pro menší prostory se hodí světlejší barvy, které místnost opticky zvětší. U větších místností si s barevností můžeme více pohrát. Do kreativních agentur se například hodí bílá barva v kombinaci s fialovou, žlutou a oranžovou, které stimulují kreativitu a činnost mozku. Modrá a zelená barva zase uklidňují.
Nábytek tu hraje prim
Vyhovuje vám klasický nábytek, nebo oceníte výhody skládacích stolů? Pokud bude místnost sloužit především pro setkávání s obchodními partnery, nebojte se zainvestovat do designového nábytku, který koresponduje s image vaší firmy. V tomto případě si vystačíte s klasickým stolem a židlemi. V případě, že zasedací místnost využijete i pro různá školení zaměstnanců nebo firemní porady, oceníte praktičnost několika menších stolů, se kterými můžete libovolně manipulovat. Nezapomeňte však na pohodlí. Některé porady se mohou protáhnout i na několik hodin, proto je nutné zainvestovat také do pohodlných židlí.
Moderní doba si žádá moderní technologie
Při zařizování nezapomínejte na technickou stránku věci. Hodit se vám bude několik zásuvek pro zapojení notebooků a také plocha, na které je možné prezentovat potřebný materiál. Pro tyto účely je ideální kvalitní obrazovka, zapisovací tabule a dobré ozvučení. Jak tabule, tak obrazovka by měly být dobře vidět z každého místa v místnosti. Na techniku myslete hned od začátku. Jedině tak se vyhnete nataženým kabelům přes celou místnost, které nepůsobí zrovna esteticky.
Jaké použít materiály?
Při výběru materiálů bychom měli dbát na akustické a světelné podmínky prostoru. Ideální je místnost s nepřímým světlem, která nabízí příjemnou pracovní atmosféru. Pokud nám do zasedačky přece jen svítí více světla než je potřeba, využijeme závěsy, nebo rolety. Co se týče akustiky, je dobré celou místnost odhlučnit, abychom případně nerušili ostatní zaměstnance. Dobré jsou koberce, křesla s textilním potahem, nebo již zmíněné závěsy, které pohlcují zvuk.
Vybavení zasedací místnosti si tedy žádá důkladné přemýšlení a zařizování do nejmenších detailů. Pokud svůj čas rádi šetříte, obraťte se na profesionály, kteří práci udělají za vás. Vynikající je například firma basys.net, která má již dlouholeté zkušenosti se zařizováním komerčních prostor.